Wednesday, August 19, 2009

Kolmapäeval(neljap), 29 (30) augustil kell 01.06. 1973.


Eile ei saanud kirjutada, kuna puudus võimalus. Räägin nüüd eilsest. Hommikust peale hakkasime reisiks valmistuma. Vanaema küpsetas kohupiima-, rabarbari- ja teist rabarbaripirukat. Mina valmistasin jalgrattaid pagaasi viimiseks ja koos Janariga aitasin vanaema. Lapsed elasid igapäevast elu. Paar tundi enne rongi väljumist hakkasime ühe soomlanna juurest virtsa tooma (muude toimetustega olime maha saanud). Seal oli päris suur hoidla, asus laudas põranda all, mahtuvusega 200 ämbrit. Sealt käib kogu tänav rammuvedelikku võtmas. Me viisime 10 tünnitäit – 5 käiguga. Siis varsti olime rongil. Кстати, ma klõpsutasin V.–s 2 filmi täis. Sõit kulges viperusteta, lugesin vene lehti, vaatasin naisi. Balti jaamas oli isa vastas, ema viibis valves. Taksoga sõitsime Tuisusse. Seal viisime vanasse korterisse kõik oma viis pakki. Mu seljakott kannatas seekord ära rekordraskuse. Üksnes hantlid kaalusid kokku 7,5 kg, rekordiks oli ka kauba mass. Ülemist rihma pidi teiste abiga kinni panema. Nii, jälle oleme Tallinnas! Hakkame nüüd juba neljakesi tarkust taga nõudma. Koju jõudnud, huvitusin kohe ajalehtede-küsimusest. Neid on ikka enam-vähem ostetud. Paraku 3 võistlusfotot jäi puudu. Hämmastas õpikute kõrge virn. Materjali on küllalt läbi võtta! 16 raamatut! Täna, s.o. kolmapäeval, ärkasin ebatavaliselt varakult – kell ½ 8, magama läksin 12 – paiku! Olin parajalt ärevuses eelseisva päeva pärast – nii palju oli tarvis teha, käia. Hommikul läksingi linna – laborisse, kauplustesse. Sain osa Haapsalu pilte ja Tantsupeo pildid kätte. Kvaliteet – halb. Negatiiv on terav, suurepärane, paberile kanti udupilt! V. pilte ma sinna rikkuda ei anna. Viin need iga hinna eest „Alfasse“. Harju tänaval kohtasin Andrest, poissi, kes töötas koos meiega Metsal. Teistkordselt nägin teda samal päeval Kaubamajas. Küllap tegi nagu minagi sisseoste, „raiskas raha“, nagu ütles. Käinud kodus ära, läksin emaga pagaasi järele. Sõit osutus asjatuks, sest see polnud veel saabunud. Homme lähme uuesti. Hilisõhtuni täiendasin ja korraldasin oma pildikogusid. „Pilte“ on mul kogunenud aukartustäratav kollektsioon, 100 peaks täis olema. Veel käisin raamatukogus. Nüüd, kus ma olen lugenud palju venekeelset perioodikat, nakatas mind „Советское Фото“ eeskätt just teoreetilise osaga – õppida on vaja. Osta enam ei saanud. Mälestuseks Universiaadist jätan siia üle jäänud pildi. V.-s tuli mulle meelde J. Joala poolt lauldud laul, mille refräänis oli „:,:Peoleo, peoleo, laula sa mulle:,:“ Pidevalt laulsin seda. Siin Tallinnas kuulsin laulu refrääniga „Paljugi mis kaks korda kaks on neli, lahutada võib ja korrutada, aga tuhat suudlust...“ Nüüd ümisen seda. K.: 01.38.

No comments:

Post a Comment

 
Click for Tallinn, Eesti Forecast