Saturday, June 13, 2009

Teisipäeval, 24 juulil 1973


Tööl lõpetasime mustema töö, mida ma olen kunagi teinud – briketiladumise. Mängisime keldris ja väljas hokit. Teet ründas ja oli ühtlasi kommentaator, mina siblisin ukse e. värava ees. Raivo tuli ka mängu. Ma olin väravas. Varsti sain ta käest õudsama obaduse ... noh sinna ... Alguses lõi päris oimetuks. Kikksammul tulin  väravast ära. Hiljem ei tulnud tõrjumine kuidagi välja. Saime avanssi, mõlemad pool palgast, s.o. 30 rbl. Naeruväärne summa. Selle pärast poleks ma tööle tulnudki. Tegime ogara vea – ei küsinud tööle tulles palga suurust. Meist kaks aastat vanemad poisid said 145 rbl. kuupalka. Teeb viha! Emalt, Vollilt ja Janarilt tulid kirjad. Nemad ja teised ka sõidavad varsti Pihkvasse. Janar pajatas Ljubast. Küsinud kord ta käest, kes on tema peigmees. Tsiteerin: „Ta ei vastanud. Siis ütlesin, et sul on Serjozha, ta ütles, et parem. (just nii oli) Siis läks näost punaseks. Siis ütles mulle et mina pidavat teadma. No siis ma aimasin.“ Ei tea, mida ta minus leiab, et mind nii kaua meeles pidada. Janar käib aina kalal. Kirjutasin kohe vastuse valmis. Rääkisin elu-olust siinmail jne. Erikirjas palusin kirjutada kõigest, mis Ljubaga juhtub ja mida ta vihjab. Palusin teatada, kas koosolekutel käib üks minuvanune tüdruk  S-st. Kui ma eelmisel suvel seal käisin, tekkis tema südames vist midagi minu vastu. Ma pidasin siis eneses võitluse maha, kas abielluda venelannaga või mitte. Muidu on ta sümpaatne, nägin juhuslikult ta noort rindagi. Ja aina pani mulle pihta ning valmistas palju peavalu. Viisin kirja peapostkontorisse. Ostsin seal spordiloto ja siis asusin kella ostma. Olin Pärnu mnt. juveelipoes. Seal oli hirmus suur valik ja lahkusin sealt nõutult. Läksin Kaubamajja. Seal oli kergem valida. Pika kaalumise ja kõhklemise järel ostsin 18-kivilise „Vostoki“ Hind rbl 25.-  + 0.40 kellarihm, lakknahast. See kell on paremate omadustega, kui eelmine „Zarja“ Sellel oli etteminek 120 sek. uuel aga 65 sekundit, tahajäämine 25 sek. Tasakaalustame: ööpäevas ette 40 sek. Rahuldav! Päeva kokkuvõte: tähelepanuväärsemad sündmused on kellaost ja nigel palgake ning Ljuba arvamus minust, mis mind ei vaimusta põrgugi. Neljandaks: esmakordselt sattusid mu kätte teistkordselt kaks rublalist, mis olid enne minu käes olnud. Põhjus lihtne: Ma andsin kella eest tasudes oma kaks rublalist je veel muud raha. Tasudes samasse kassasse kellarihmaraha, andsin kolmese. Küllap kassiiril teisi rublalisi ei olnud peale minu omade ja andis need mulle tagasi. Kuid fakt on fakt.

No comments:

Post a Comment

 
Click for Tallinn, Eesti Forecast